
Arken Zoo er en del av Musti Group og er Nordens største kjedekonsept for kjæledyr. De har over 100 butikker over hele landet, med et bredt sortiment av blant annet dyrefôr og tilbehør. Da Arken Zoo flyttet sitt supportkontor fra Kista til Frösundavik, hjalp Joyweek til med innredningen og oppdraget med å skape et stimulerende kontormiljø som reflekterte selskapets personlighet
Etter en rask beslutning om å flytte fra Kista, endte Arken Zoo opp med sine litt over 60 ansatte og tilhørende kjæledyr på kontoret i Frösundavik i Solna. For et selskap som brenner for dyr og deres trivsel, passet det naturskjønne området med nærheten til Hagaparken og livlige turstier perfekt. Det var nettopp denne følelsen de ønsket å videreføre inn i kontormiljøet. Derfor trengte de rask hjelp med en innredning som speilet Arken Zoo sitt varemerke.
Vi trengte hjelp, tips og veiledning allerede i starten for å skape en følelse av lekenhet og energi på kontoret. Vi ønsket å få frem vår oppdaterte grafiske profil for Arken Zoo, som nettopp var utviklet, samtidig som den skulle passe inn i et kontormiljø. Vi var også ute etter soner der man bare kunne sette seg ned, slappe av og føle trivsel, sier Jessica Nyqvist, Office Manager i Arken Zoo.
Joyweek hadde allerede levert kontormateriell, kaffemaskin, renhold og supplering av møbler tidligere, noe som gjorde valget enkelt da de møtte Bella Everts, interiørdesigner hos Joyweek.
Vi trengte noen som var lydhør, kommunikativ og som kunne komme med forslag, men også være fleksibel med endringene som skjedde fortløpende gjennom prosjektet. Jeg kunne legge ansvaret i Bellas hender, og hun har vært en støtte gjennom hele prosessen i planlegging og prosjektledelse, spesielt før byggeprosessen var i gang og vi ennå ikke hadde de nøyaktige målene.
Arken Zoo har valgt å kombinere både eksisterende og nye møbler, noe som inngår i Joyweeks interiørkonsept 2 “Vi forbedrer”. Der får man hjelp gjennom en grundig behovsanalyse til å tilpasse arealer, møblering og tekniske løsninger som fremmer kreativitet og samarbeid på arbeidsplassen.
Å flytte kontor under en pandemi skapte noen utfordringer som leveranseproblemer, men Jessica Nyqvist sier at samarbeidet med Joyweek gjorde det enklere å håndtere budsjett, pris og tenkningen rundt et kontormiljø der både dyr og ansatte skal trives.
Å bytte kontor og samtidig ville modernisere innredningen og holde budsjettet hadde aldri gått uten hjelp. Vi har for eksempel innsett at vi ikke trengte så store skrivebord, og at vi hadde behov for et rekreasjonsrom som nå brukes flittig av medarbeiderne. Noen ganger klarte jeg ikke å sette ord på hva vi ønsket, men Bella klarte på en eller annen måte å få det frem likevel, sier Jessica Nyqvist.
Jessica Nyqvist forteller at mottakelsen fra både besøkende og medarbeidere til det nye kontoret har vært svært god. Det finnes nå plass for både fokus og sosialt samvær med kollegene, samtidig som selskapets lekne personlighet skinner gjennom.
Mottakelsen har generelt vært veldig positiv, mange får en “wow-følelse” når de kommer til kontoret. Det skyldes både at vi har flyttet til et mer naturnært område, og at folk får mer energi av å komme til et kontor som utstråler mer liv enn tidligere.
Her kan du få mer informasjon om hvordan vi kan hjelpe deg med å skape drømmekontoret ditt. Vi er med deg i alle steg for at prosessen skal bli så smidig, rask og kostnadseffektiv som mulig.
