Her får du mer informasjon om kjøpsinformasjon og -vilkår
Nei, det trenger du ikke å gjøre. Så fort varen kommer inn på lager igjen, sender vi den til deg.
Transportskader skal meldes til transportøren og Joyweeks kundeservice samme dag som leveransen mottas, via retur- og reklamasjonsskjemaet. Skjulte transportskader som ikke er oppdaget eller burde ha blitt oppdaget ved leveransen, skal reklameres så snart som mulig.
Det vil si at vi ikke har varen tilgjengelig på lager. Produktet sendes direkte fra produsenten.
Av og til kan det gå litt i krøll, og vi hjelper deg selvfølgelig med retur. Fyll ut skjemaet Retur og reklamasjon, så vil kundeservice hos oss komme tilbake til deg med fraktetiketter og en veiledning i hvordan du bestiller henting. Produktet skal ved retur for refusjon være ubrukt og returneres i original emballasje, uten smuss, merker eller skader.
Du kan lese mer om returvilkårene våre på denne siden.
Det er ikke mulig å endre et eksisterende brukernavn, men kontakt oss gjerne, så legger vil til en ny bruker for deg.
Ja. Kontakt oss gjerne, så hjelper vi deg med det.
Det betyr at ordren din håndteres av vår kundeservice. Dette er helt normalt, og du trenger ikke å sende bestillingen din på nytt.
Har du bestilt feil, kan du returnere varene dine til oss. Vi aksepterer refusjon av produkter fra det ordinære sortimentet innen ti (10) dager fra fakturadatoen. Produkter som ikke inngår i standardsortimentet, for eksempel bestillingsvarer, kan ikke returneres. Produktet må returneres i uåpnet originalkartong, godt innpakket i godkjent ytteremballasje. Ingen fraktetiketter må festes direkte på originalkartongen.
Ved godkjent retur krediterer vi 90 prosent av produktets verdi. Returfrakt kommer i tillegg. Kreditering av godkjent retur utføres når produktene er mottatt av lageret vårt.
Hvis du har mottatt en vare som har blitt skadet under leveranse, eller som har sluttet å fungere i løpet av garantiperioden, kan du kontakte oss via skjemaet for retur og reklamasjon. Vi kommer tilbake til deg så snart som mulig angående hvordan vi kan løse problemet på enklest mulig måte. Vær oppmerksom på at mottak av instruksjoner for reklamasjon ikke skal sidestilles med godkjent reklamasjon.
Garantisaker
Garantier for varer gis i henhold til produsentens garantibestemmelser, som kan variere mellom ulike produsenter. Kontakt oss for å få mer informasjon om hva som gjelder for ditt spesifikke produkt.
I disse tider er vi klar over at mange jobber hjemmefra. Derfor tilbyr vi nå hjemlevering. Slik fungerer det:
Hjemlevering koster 150 kroner ekskl. mva. Ved hjemlevering har mottakeren det økonomiske ansvaret hvis forsendelsen blir borte. Vi forbeholder oss retten til å ikke ha alle produkter tilgjengelige for hjemlevering. Hvis du har bestilt et slikt produkt, vil vi kontakte deg umiddelbart.
Gjelder fra og med 1. desember 2023
Generelt
Joyweeks (Joyweek AS og dets søster- og datterselskaper) kjøpsvilkår gjelder for levering av produkt til kunden fra og med den angitte datoen ovenfor.
Disse kjøpsvilkårene gjelder delvis, med mindre annet er avtalt.
Priser og Frakt
Prisene er oppgitt i NOK og ekskluderer moms. Fraktkostnader tilkommer. Joyweek har rett til å endre priser uten forvarsel. Prisen som er oppgitt på nettsiden gjelder med mindre annet er spesifikt avtalt. Frakt på 99 NOK tilkommer på alle leveranser (1–5 kg) hvis ikke annet er avtalt. For store varer beregnes fraktkostnaden ved fakturering av ordren, basert på vekten av forsendelsen, om den må leveres på pall eller om den inkluderer flere kolli.
Bestilling
Ved å gjennomføre et kjøp hos Joyweek aksepterer kunden disse kjøpsvilkårene. Ved å akseptere vilkårene forplikter kunden seg til å følge vilkårene i sin helhet. Bestillinger håndteres av kjøperen i samsvar med fastsatte prosedyrer via Joyweeks nettbutikk, gjennom kundens eget innkjøpssystem eller via e-post/telefon til Joyweeks kundeservice. Ved bestilling via nettbutikken sendes en kvittering med emnet «Takk for din bestilling» via e-post. Denne kvitteringen inneholder informasjon om innholdet i bestillingen.
Levering
Levering skjer innenfor Norge, enten av Joyweek eller av Joyweeks utpekte underleverandører ved bruk av leveringsbetingelser: Fritt Joyweeks lager. Risikoen for leveransen går over til kunden når produktet er overlevert fra Joyweek eller Joyweeks utpekte underleverandør til transportøren. Joyweek påtar seg ikke ansvar for leveringsforsinkelser, uavhengig av om forsinkelsen skyldes transportøren, forsinkelser eller mangler hos produktprodusenten eller andre forhold.
Betaling
Betaling skal skje ved betaling av utstedt faktura. Fakturaen skal betales slik at fakturabeløpet er tilgjengelig på Joyweeks bankkonto senest tretti (30) dager fra fakturadato. Ved forsinket betaling har Joyweek rett til å pålegge forsinkelsesrente samt påminnelsesgebyr.
Feil i en faktura fra Joyweek må reklameres senest på forfallsdagen. Hvis reklamasjon ikke er gjort i tide, kan feilen ikke gjøres gjeldende mot Joyweek.
Produktene forblir Joyweeks eiendom til full betaling er mottatt. Hvis det er rimelig tvil om kundens betalingsevne, har Joyweek rett til å forkorte kredittiden, kreve forskuddsbetaling eller annen sikkerhet for fremtidige leveranser. Joyweek har rett til og når som helst overføre alle sine betalingsrettigheter i henhold til denne avtalen til en annen part.
Transportskader
Kunden skal ved mottak kontrollere de leverte produktene. Transportskader skal meldes til transportøren og Joyweeks kundeservice samme dag som leveransen mottas. Skjulte transportskader som ikke er oppdaget eller burde ha blitt oppdaget ved leveransen, skal reklameres så snart som mulig og uansett innen en uke etter mottakelsen av leveransen. Hvis kunden ikke reklamerer for transportskader innen angitte frister, mister kunden retten til å gjøre krav gjeldende mot transportøren og Joyweek.
Garanti
Garantier for varer kan gis av de respektive produsentene av produktene. Joyweek gir ingen ytterligere garantier utover de spesifikke garantivilkårene til den respektive produsenten.
Refusjon
Joyweek aksepterer, under de angitte betingelsene, refusjon av et produkt fra det ordinære sortimentet innen ti (10) dager fra fakturadatoen. Produktet skal ved retur være ubrukt og returneres i uåpnet original emballasje, uten smuss, merking og skader. Kunden skal betale frakt for retur og eventuelle returgebyr.
Fraktkostnad og eventuelle returgebyr belastes kundens eventuelle kreditt hos Joyweek eller faktureres separat. Ved ønske om refusjon skal kunden kontakte Joyweeks kundeservice. Kunden skal returnere produktet til Joyweek eller en annen angitt part sammen med nødvendig dokumentasjon.
Returen skal være tilgjengelig for Joyweek eller en annen angitt part senest fjorten (14) dager etter at kunden har fått godkjennelse for refusjon. Frakten skal være betalt, og produktet skal være godt pakket i godkjent ytre emballasje. Returer som ikke godkjennes for refusjon returneres til kunden for kundens kostnad. Godkjente returer krediteres kunden etter fradrag for eventuelle returkostnader.
Produkter utenfor standardutvalget kan i de fleste tilfeller ikke returneres eller refunderes. Bestillingsvarer i nettbutikken omfattes av dette. Ta gjerne kontakt for informasjon om hvordan det fungerer med akkurat det produktet du har bestilt.
Reklamasjon
Kunden skal ved mottak kontrollere produktet/leveransen. For å kunne vise til at en leveranse er feil, må kunden umiddelbart etter at feilen er oppdaget reklamere feilen til Joyweek, senest ti (10) dager fra fakturadatoen. Ved reklamasjon skal kunden kontakte Joyweeks kundeservice. Merk at mottak av instruksjoner for reklamasjon ikke er det samme som godkjent reklamasjon.
Returen skal være tilgjengelig for Joyweek eller en annen angitt part senest fjorten (14) dager etter at kunden har mottatt instruksjoner om reklamasjon. Ved retur av produktet skal returfrakten til Joyweek eller en annen angitt part være betalt.
I tillegg skal en detaljert redegjørelse for feilen følge med produktet, sammen med de forespurte reklamasjonshandlingene. Hvis frakten ikke er betalt eller det mangler dokumentasjon, returneres produktet til kunden. Returer må sendes tilbake godt pakket i godkjent emballasje. Eventuelle transportskader som følge av mangelfull emballasje belastes kunden. Joyweek forbeholder seg retten til produktkontroll og belastning av testavgift hvis produktet ikke viser seg å være feil og reklamasjonen derfor ikke aksepteres.
Ansvar for feil
Ved feil som Joyweek er ansvarlig for, forplikter Joyweek seg til, etter eget valg, å rette feilen ved reparasjon, levere nytt produkt eller tilbakebetale kjøpesummen. Joyweek har rett til å henvise kunden direkte til den respektive produsenten eller til et serviceverksted som er angitt av produsenten for å rette opp feilen. Eventuelle ytterligere rettigheter for kunden kan følge av garantier rettet mot sluttbrukeren fra den respektive produsenten. Joyweeks ansvar ved feil i produktet er begrenset til det som er angitt ovenfor, og kunden kan ikke fremsette andre krav mot Joyweek som følge av feilen. Joyweek påtar seg under ingen omstendigheter ansvar for indirekte skader eller følgeskader, slik som produksjonstap eller tap av fortjeneste, eller andre skader som følge av umulighet eller vanskelighet med å bruke datamaskiner eller informasjon, eller tap av data.
Brukerstøtte
For teknisk støtte og brukerstøtte har Joyweek rett til å henvise kunden til den respektive produktprodusenten og, om nødvendig, til tredjepartsbetalingssupport. Merk at støtten kan være på engelsk for noen produsenter, og i noen tilfeller tilbys støtte bare via e-post og nettsider.
Force Majeure
Joyweek er ikke ansvarlig for ulemper som oppstår på grunn av forhold utenfor Joyweeks kontroll, som krigslignende hendelser, opprør og uro, avbrudd i allmenn kommunikasjon, eksport- og importrestriksjoner, juridiske reguleringer eller andre pålegg fra myndighetene i Norge eller i utlandet, streik, lockout, blokade eller annen arbeidshindring, brann, eksplosjon eller annen ulykkeshendelse, eller for feil eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører på grunn av de nevnte omstendighetene.
Kundekontoer
Innloggingsopplysninger (brukernavn og passord) til kundekontoer på Joyweeks nettside skal håndteres slik at de ikke kommer uvedkommende i hende. Ved å gi bort innloggingsopplysningene til noen andre bekrefter kunden at denne personen har rett til å legge inn bestillinger på kundens vegne, og at kunden er ansvarlig for betaling av slike bestillinger overfor Joyweek. For kundekontoer som tilhører juridiske personer anses alle personer som har tilgang til innloggingsopplysningene til kundekontoen å være autorisert til å legge inn bestillinger på vegne av kunden. Hvis kunden mistenker at uvedkommende har tilgang til innloggingsopplysningene, er det kundens ansvar å umiddelbart informere Joyweek om dette og endre passordet sitt.
Annet
Joyweek forbeholder seg retten til å endre all informasjon, inkludert, men ikke begrenset til, priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud uten forhåndsvarsel. Informasjon og priser gis med forbehold om trykk- og skrivefeil, feil i oppgitte tekniske spesifikasjoner, økninger i leverandørens priser og for sluttutførsel. Opplysningene som gis på Joyweeks nettside utgjør ikke noen garantier om brukbarhet, egnethet eller garanti, med mindre det er spesifikt angitt. Gjeldende tilbud gjelder så lenge lageret varer, med mindre annet er angitt. Kunden har ikke rett til å overføre avtalen eller rettigheter og plikter knyttet til avtalen uten skriftlig samtykke fra Joyweek. Joyweek forbeholder seg retten til når som helst å endre disse Generelle bestemmelsene.